Blog

بهمن ۲۱, ۱۳۹۷

داستانگویی با تصویر

داستانگویی با تصویر محمد گذرابادی هر فیلمنامه ای از سه جزء اصلی تشکیل می شود: ۱. تیتر صحنه ها،۲. شرح صحنه ها،۳. دیالوگ ها. در این […]
بهمن ۱۲, ۱۳۹۷

ساختار در فیلمنامه به صورت لب و پوست کنده

داستان چیزی است که روی می دهد ،ساختار شیوه تعریف کردن داستان است . داستان آفرینش خلاقانه است ; ساختار فرمی است که این آفرینش در […]
بهمن ۱۰, ۱۳۹۷

اصل غافلگیری

فیلمنامه‌های عالی مملو از غافلگیری‌اند. اما این غافلگیری فقط به پی‌رنگ مربوط نیست. می‌توانید ازطریق افشای ضعف‌هایی غیر منتظره درقهرمان ، یا فضیلت‌هایی غیر منتظره در […]
بهمن ۹, ۱۳۹۷

محمد گذرآبادی در کتاب‌باز

آبان ۳۰, ۱۳۹۷

کارگاه فیلمنامه نویسی ۳ ماهه در تهران

آبان ۸, ۱۳۹۷

مصاحبه جدید رابرت مک‌کی

  اصول جهانشمول داستانگویی مصاحبه با رابرت مک کی ترجمه ی محمد گذرآبادی نام رابرت مک کی مترادف با کلمه ی “داستان” است. او یکی از […]
آبان ۸, ۱۳۹۷

آیرونی در فیلمنامه

آیرونی در فیلمنامه ترجمه ی محمد گذرآبادی ایده‌ی اولیه سنگ بنای فیلمنامه است.اگر بایک ایده‌ی بزرگ شروع کنید فیلمنامه عملاً خودش را می نویسد.اگرایده ضعیف باشد […]
آبان ۴, ۱۳۹۷

مصاحبه با جان اگوست و روش نویسندگی او

مهر ۳۰, ۱۳۹۷

خطر در فیلمنامه

گفتگوی سحر عصر ازاد با محمدگذرآبادی درباره خطر و مخاطره در فیلمنامه و سینمای ایران محمد گذرآبادی پس ازسالها ترجمه کتاب هایی متعدد درعرصه سینما، تلویزیون،ادبیات،ارتباطات،روان […]